Effectief vergaderen met Microsoft Teams doe je zo!

Om op de juiste manier van start te gaan met Teams is het belangrijk dat het vergaderproces bij iedereen in de organisatie bekend is. Hieronder laten we kort zien hoe je snel en eenvoudig met je collega’s of andere deelnemers online kunt gaan vergaderen met deze handige thuiswerk applicatie.

voorbereiding

Plan de vergadering in met je Outlook agenda. Bovenaan in beeld staat een Teams (of Skype icoon indien je nog niet met Teams werkt) waarmee je eenvoudig in je Outlookafspraak een koppeling naar je Teams vergadering plaatst voor alle deelnemers. Wanneer de deelnemers het vergaderverzoek openen kunnen ze met één druk op de knop deelnemen aan de Teams vergadering. Mocht je via Teams een vergadering plannen dan staat deze link automatisch in het vergaderverzoek.

Tijdens de vergadering

Wanneer je deelneemt aan de vergadering heeft u een aantal functionaliteiten om zo effectief en efficiënt mogelijk te vergaderen. In de afbeelding hieronder laten we de basisfunctionaliteiten zien zodat je goed van start kunt gaan met de vergaderoptie van Teams.

na de vergadering

In de extra opties in de vergadering hierboven staan handige functionaliteiten waarmee je bijvoorbeeld de vergadering kunt terugluisteren of terugkijken. Dit maakt het makkelijker om online vergaderingen te notuleren. Daarnaast wordt het chatgesprek in de vergadering opgeslagen waardoor je deze in de toekomst kunt teruglezen.

 Hopelijk helpt bovenstaande instructie jouw organisatie om snel aan de slag gaan met online vergaderen via Teams. 

vragen over Microsoft Teams

Wil je meer weten? Neem dan contact op met onze Microsoft 365 Business Consultant Tom van den Oord.

 

andere blogs over Microsoft teams

Meer informatie over werken met Teams vind je in onderstaande blogs:   

 

Top