SEO; Knowledge-Based Trust

Lang, heel lang was het aantal links van en naar uw pagina key in een hoge indexering. Dit is waarschijnlijk een aflopende zaak. Google is bezig met het toepassen van het algoritme voor de indexering.

De slag van informatie naar kennis.

De focus zal niet op het aantal links liggen, maar op de data die in uw website staat. Zo zullen pagina’s die valide informatie (of beter gezegd, weinig incorrecte informatie) bevatten een hogere ‘trustworthiness’ score krijgen. Aan deze score wordt direct de indexering gehangen, waardoor de reputatie en inkomende links aan belang inboeten.

Dit alles past binnen het stramien waarmee Google al een tijdje aan het werk is; méér kennis, minder informatie. Algoritmes worden continu aangepast en meer energie wordt gestoken in het in kaart brengen van alle informatie, inclusief de relatie naar alle objecten. Google was daar voor zichzelf al sinds 2012 mee bezig, waarbij de invoering van Semantic Search als een mijlpaal kan worden gezien.

 

Nu zijn uw pagina’s aan de beurt; betrouwbaarheid zal belangrijker worden, links uitwisselen minder. Deze trend zal zich doorzetten, dat is zeker. De vraag is of uw website er al klaar voor is. Hebt u vragen over uw SEO, of hebt u nog wat hulp nodig, wij helpen u graag.

Bronnen: Newscientis, Google wants to rank websites based on facts not links

Cornell University Library, Knowledge-Based Trust: Estimating the Trustworthiness of Web Sources 

Top