Transformeer een Excel naar een Sharepointlijst

Niet helemaal nieuw, maar zeker wel verbeterd en gebruiksvriendelijker: maak een SharePoint lijst op basis van een Excel.

Dit is hoe je dat doet:
Als basis een, in de demo omgeving staande Excelbestand, waarin een werknemerstevredenheidsonderzoek is verwerkt.
Eén van de tabjes heet “Focus Group Data”. Op basis daarvan ga ik een lijst aanmaken in SharePoint.

1. Maak een nieuwe lijst aan:

2. Kies voor Excel en kies dan voor het Excelbestand

3. In de volgende stap kun je aangeven welke tab je wilt importeren en per kolom aangeven wat voor type veld je er van wilt maken.

 

 

 

 

 

 

4. Ik kies er in dit geval voor om van een aantal kolommen keuzevelden (Choice) te maken, omdat de inhoud daarvan hier goed bij past. 

5. Als alles naar wens is, kun je de lijst aanmaken (Create)
6. De lijst is klaar voor gebruik en de velden zijn aangemaakt zoals jij eerder hebt opgegeven

7. Uiteraard kun je de lijst verder uitbreiden met nieuwe kolommen en weergaves, maar dit is een eenvoudige manier om bestaande Excel lijsten om te zetten naar SharePoint lijsten.

Wil je de basis van een bestaande lijst gebruiken voor een nieuwe lijst? Lees dan ook ons andere blog.

wij helpen je graag verder

Wil je meer weten over SharePoint voor jullie organisatie? Neem dan contact op met onze Sharepoint Business Consultant Patrick van der Schoor.

 

Top