Casestudy's

Projecten & IT-Oplossingen
Casestudy Cluster Bedrijfshuisvesting
Datum
Client Cluster Bedrijfshuisvesting
Type IT Managed Service & Consultancy

Draagvlak Creëren In Kleine Stapjes

STRUCTUUR GEZOCHT

Via een van onze kennissessies is Cluster Bedrijfshuisvesting (BHV) bij ons terecht gekomen. Ze werkten al een tijd met Microsoft 365, maar waren nog niet comfortabel met het huidige niveau van inrichting. Er waren te veel ongestructureerde groepen, mappen en documenten waardoor er geen overzicht was.

Toen het bedrijf startte met Microsoft 365 is er niet gekozen voor een functionele implementatie. De software is destijd feitelijk aangezet. Er is in het begin onvoldoende gekeken naar de bedrijfsprocessen, doelen en behoeftes van BHV. Daardoor waren er geen duidelijke richtlijnen voor het gebruik met als gevolg dat er een wildgroei aan werkgroepen, mappen en documenten ontstaat.

Microsoft 365 geeft de gebruiker heel veel mogelijkheden. Dat is mooi, maar kan ook een gevaar zijn. Mensen kunnen met functionaliteiten werken waarvan ze de volledige mogelijkheden niet kennen. Dat kan leiden tot een ongeorganiseerd geheel.  

                   

BOTTOM UP VERANDEREN

Toen we aan boord kwamen, zijn we gaan kijken waar de behoeftes lagen binnen de organisatie. Wat werkt wel en niet? Welke functionaliteiten worden zo weinig gebruikt dat ze wel even uit kunnen? Terug naar de basis. We hebben standaard inrichtingen gemaakt, een richtlijn vastgesteld van waaruit iedereen is gaan werken. Die richtlijn hebben we niet van bovenaf bepaald, maar met het team zelf. Ook bekijken we welke functionaliteiten voor welke processen nodig zijn, en leggen die vervolgens uit aan de mensen die ze gaan gebruiken.

Het gaat erom dat de eindgebruiker snapt waarom we iets doen. Daarom werkten we hier met een aantal ambassadeurs. Dit zijn mensen die werkzaam zijn binnen het bedrijf en worden ‘opgeleid’ door onze professionals. Zij zijn de vraagbaak voor hun collega’s. Zij werken dagelijks met de eindgebruikers (hun collega’s) samen en kunnen de kennis op hen overbrengen.  

In kleine stapjes creëren we zo draagvlak voor deze andere manier van werken.

Het voordeel is dat we fysiek dichtbij zitten. We zijn een lokale club, maar we gaan ook letterlijk naast de mensen zitten en kijken mee. We zijn geen consultancy club die na een paar maanden weer vertrekt, wij blijven beschikbaar voor vragen en denken heel graag mee met nieuwe uitdagingen. Eigenlijk zijn we een soort extensie van de interne IT-afdeling.

 

“Kresco is in staat om ons IT team complementair te ondersteunen en hiermee een bredere dienstverlening te bieden binnen onze organisatie”

KORTE LIJNTJES EN SNELLE HULP

Cluster Bedrijfshuisvesting is tevreden over de samenwerking. Ze hebben in Kresco een meedenkende partner gevonden.

Onze processen zijn helder ingericht en we hebben niet meer te maken met een wildgroei aan mappen en documenten. Er zijn een aantal mensen in het bedrijf opgeleid om hun collega’s bij te staan met vragen. Mochten zij er niet uitkomen dan kunnen ze altijd terugvallen op de kennis en kunde van Kresco. De lijntjes zijn kort en kunnen direct met de juiste persoon afstemmen.

Meer Projecten & Referenties

Den Doorn & Meijs Installatietechniek

App Development
Een bedrijfsspecifieke App waarbij binnen en buitendienst met eenzelfde App kunnen worden geïnformeerd.
Bekijk Casestudy

Mikz Kinderopvang

IT Managed Services
Ontzorging op het gebied van IT en digitalisering.
Bekijk Casestudy

Riverwood Petfood

E-commerce
Realisatie online brandstore / e-commerce oplossingen
Bekijk Casestudy

Weasy

App Development
Een bedrijfsspecifieke App waarbij binnen en buitendienst met eenzelfde App kunnen worden geïnformeerd.
Bekijk Casestudy

Coolworld Rentals

Managed service
Ontzorging op het gebied van IT en digitalisering.
Bekijk Casestudy

NUBIKK

App & webdevelopment
App development van salesapp
Bekijk Casestudy

AVEC

IT Managed Services
IT Managed Services
Bekijk Casestudy

AVL Motion

Managed Services
Ontzorging op het gebied van IT en digitalisering.
Bekijk Casestudy